Alla inlägg under maj 2009

Av anki - 21 maj 2009 09:50

Ja det kallar vi den här dagen för nu på morgonen ska man ha varit ute och lyssnat på göken. Vi har varit ute och tältat många nätter för att lyssna på göken men attan ska veta om vi hört någon  ; )

Men nu är vi för gamla och stela för att ligga i tält när det är så här kallt på nätterna. Men i somras när vi tältade höll vi fane mig på att frysa ihjäl tur att jag hade en mössa med och Kjell fick låna min luvtröja med huva. Men trevligt var det annars....

I år har vi inte planerat någon kanot tur men Kjell börjar inte semester än på länge. Vecka 28 börjar den om allt går som planerat för han väntar på sin operation som skulle göras  iaf så har de lovat att han ska opereras innan vi åker till Bulgarien.

I tisdags beställde Kjell reservdelarna till fyrhjuling men än har de inte kommit hoppas de kommer på fredag. Vi behöver den för att dra ner veden.

Niklas och jag åkte till Matfors och handlade i går han körde och då fick han parkera på en överfull parkering . Men det gick bra han tar det väldigt lugnt och fint. Träffade även på Marias svärmor Ingegerd och Uno var naturligtvis med. De skulle till Unos gamla mamma.

Av anki - 20 maj 2009 10:52

Men han gillar bara morfar just nu mormor får vänta men det vänder nog kanske...

Lite kramar lyckades jag iaf få eller jag kanske stal dem. Kul är det att morfar har fått en liten go unge han med ; )

Kristina bakade kladdkaka som vi mumsade i oss, Stefan var nog den som tyckte det var godaste för han vart alldeles lyrisk. Men den var god !!!

Mikael och Jeanette var hem en kort sväng vill ha kaffe och vill gräva mask.

De åkte till Stora Åstjärn och fiskade men det nappade dåligt fick bara en liten öring.

Vi ska till Hudik och dra strömming det blir vårat fiske den här veckan om de har kommit in nu men det kommer nog när vi kommer...

Blir en hel hög så jag tar med tacos så går det lätt att äta många sedan ska det fixas varma mackor på kvällen även lite korv brukar gå att grilla.

Men gubben han vill ha kokt korv så det måste jag komma i håg att köpa.

Så nu är det dags att packa....

Av anki - 19 maj 2009 10:15

Men bättre det än att vara en fyllkärring...

Iaf så sover jag så dåligt nu drömmer mardrömar och har mig vaknar blöt av svett. Är så äckligt så jag tror jag måste iväg på hälsokost och pröva om det hjälper med några piller. Är det någon vänlig själ som vet om det hjälper!!!!

Idag vet jag inte vad jag ska göra mer än det vanliga tvätta,laga mat damsuga osv.

I kväll trotsar vi alla bakterier åker till Kristina med familj...

Av anki - 18 maj 2009 13:08

Min ledig dag idag och det behövs...

Träningsvärk och ont i höger knä så det känns att jag lever. Idag blir det fisken för igår blev det pizza. Tur att man gjorde av med lite extra fick även hjälp av sonen. Så nu är all ved framdragen till stigen utom de björkar som inte blivit sågade. Men bara en kvar att kvista men tror att det är ungefär 3 att såga upp. För i går gick det bra mycket bättre för gubben än vad det gick på lördagen men det är drygt med så grov björk.

Av anki - 17 maj 2009 11:16

Firade Per i går eftermiddag för han fyllde år för ett tag sedan men kunde inte fira honom då för han jobbade på skjutbanan.

Blev bjudna på mat ingen grillar som Per helt underbart gott och sedan fick vi blåbärstårta.

Jätte skönt att bli bjudna på mat efter en dag i skogen men igår var det segt. Idag är det än värre för vi har inte kommit iväg än. Gubben fixar med markisen på husbilen som gick sönder när vi var i Orrsjön. Per var så gullig och fixade reservdelar till den för även deras blåste sönder.

Grabbarna bus var lika härliga att träffa som vanligt saknar mina alla sköna mysiga barnbarn ja även föräldrarna.

Men snart är det morsdag så får nog fixa till lite gott så kanske hela gänget kommer

Av anki - 15 maj 2009 22:44

körde husbilen som jag inte gjort annat

Av anki - 15 maj 2009 09:20

Här ska det jobbas hela helgen för nästa helg blir det nog Hudik om vädret är bra. Stack iväg till Stora i går men attan vad det blåste och ingen fisk fick vi.

Blev ordentligt städat här hemma igår så idag ska jag fixa till husbilen så den är klar till nästa gång. Synd att inte elstarten på moppen fungerar annars tror jag att jag skulle tagit en kort tur idag. Men jag sticker nog en kort sväng med husbilen. Har liksom glömt en sak....

Av anki - 14 maj 2009 11:07

Blev så himla trött sedan jag tog en snabb promenad med Sickan så det blev inget ny torkat golv igår.

Passar även på att bytta sängkläderna för det är dags. Soligt men ack så blåsigt så det blir en städdag. Får se om det blir någon utflykt i kväll, fiskarna drar....

Stekt potatis med isterband säkert 5 år sedan vi åt det. Fick sådana bläää känslor mot isterbanden då så sedan har vi inte provat igen. Men i kväll ska det bli med lite stekt ägg till för säkerhets skull.Imorgon blir det go mat för jag köpte hem ansjovis och grädde men glömde potatisen, men får väl besöka boa.....