Alla inlägg under juli 2009

Av anki - 19 juli 2009 19:51

De kan ju för fan inte skylta, bestämde oss för att ta in på camping i Arboga. Men var fan är den, vimsat omkring tills vi hittade den här skogsgläntan. Där vi bestämde oss att stanna för dagen.

Trevligt och mysigt att träffa svägerskan Annica men gubben fick nog lite panikångest av att vara i lägenhet så han fick bråttom att sticka därifrån. I morgon blir det att besöka andra svägerskan Mona.

Men sedan blir det nog att se till att träffa mina släktingar på andra sidan masbäcken....

Lite hemlängtan har vi nog båda men vi har bestämt oss för att vara borta minst en vecka. Måste träna.....

Lovar att sätta in lite kort någon dag men vi har semester och nu ska jag dänga upp gubben på lite poker igen för det hänger regn i buskarna.....

Av anki - 19 juli 2009 08:32

Vi ändrade oss igår så någon resa till Sunne blev det inte utan vi ska besöka Kjells syster Annica idag. Så i natt har vi varit sportiga ; )

Sovit bredvid en fotbollsplan, men visste att älven inte kunde vara så långt bort . Så vi packade ryggsäcken med lite sommardricka, Aurora blandat med sockerdricka tilltugg blev nötter. Fick en rejäl promenad för det var kohagar överallt. Fick fråga efter vägen innan det blev klart. Jodå visste kunde vi komma ner till älven. För det fanns en fin badstrand men vi kom inte fram för det är enormt mycket vatten i älvarna. Vi hade inte tillräckligt långa stövlar. Så det blev besök i ett gammalt kapell i stället byggt 1843.

Ritningar till kapellet gjordes 100 år tidigare så det tog sin tid.

Plockade årets första kantarell igår på morgonpromenaden med Sickan så det blev det till middagen igår. Såg även en hare 2 gånger för det var nog samma en. Dängde upp gubben i kortspel.....

Av anki - 18 juli 2009 08:34

Vi hade en helt underbar dag igår. Cyklade iväg och fiskade sedan Kjell lagat husbilen. Efter det där hoppet vi gjorde. Någon fisk blev det inte om man inte räknar med abborarna och mörten vi drog upp. Sickan passade på att bada hela dagen.

PÅ kvällen flyttade vi till grantjärnen några 100 meter bort. Även där fiskade vi men icke bara en liten abbore fick vi upp. Men sedan tog vi årets första dopp.

Skönt som attan vad det och vad härligt att tvätta håret ja hela kroppen. Idag drar vi vidare får se hur långt men snart åker vi med siktet mot Sunne....

Av anki - 17 juli 2009 09:22

Men fy attan vad med folk. Så vi åkte vidare kom till Ekshärad där vi hittade ett litet fint put and take vatten. Så där har vi tillbringat natten och stannar en natt till finns fina cykelvägar runt sjön så det ska nog bli lite motion idag.

Lite bil vilning skadar inte vägarna är långa och raka så jag har svårt att hålla mig vaken.

Men man ska ju ta det lugnt när det är semester.

Av anki - 15 juli 2009 20:22

Sitter några mil utanför Rättvik och skriver. Victor den lille kraken vaknade med magsjuka i morse. Så vi sköt upp resan med barnbarnen men eftersom husbilen var packad och klar så stack gubben och jag på en liten tripp.

Här är soligt och varmt tyvärr har vi stannat precis på världens mötesplats för myrror , så att sitta ute går inget bra. Sickan våran kusrädda hund vägrar att vara ute.

Hälsade på Ingegerd med make på vägen ner det är Kjells lilla syster. Det var länge sedan vi träffade dem. I morgon ska vi uppsöka en mack och köpa lite spännband, körde nämligen i ett gupp i Edsbyn. Så cykelställning lossnade från väggen :(

Men annars är allt bra och vi fortsätter vår resa....

Av anki - 14 juli 2009 21:16

Tar med de äldsta av våra barnnbarn för att ge dem lite hälsingekultur, För gubben och jag är ju hälsingar så klart grabbarna ska se sina rötter. Vilka som vill gå färilaveckan det pratar vi inte om för gubben och mig är det iaf första gången

Av anki - 13 juli 2009 09:04

Började med att sommarstäda ur bastun, brukar försöka att skura ur den ordentligt när det är sommar. På vintern blir det lite si och så med städningen. Passade sedan på att inviga den nystädade välluktande bastun. Men mina lungor klarade inte av värmen.

Idag är jag iaf bättre så jag vet fortfarande inte om det blev allergi attak eller förskylning. Skönt att det kom regn om det var på grund av allergi.

Kan vara det för Kjell gick med röjsågen och tog en massa gräs.

Igår var vi på Birsta köpte lite grejor bla. kabel till datorn så nu kan vi ha med oss den bärbara i husbilen.

Idag ska jag göra som alla andra måndagar.......

Av anki - 11 juli 2009 09:39

Jo min födelsedag.....

Även svågern Roland fyller hela 39 år eller Rolle som vi oftast säger. Men han går även under namnet Rulle vilket jag tycker passar honom utmärkt. Så grattis på födelsedagen lill grabben. Vad jag fyller det behåller jag för mig själv ; )